Mindfulness

Aandachttraining

AandachttrainingAandachttraining, oftewel de klassieke mindfulness training, helpt mensen meer grip te krijgen op onzekerheid, stress, angst, ontevredenheid, pijn en andere chronische klachten. Veel deelnemers melden positieve effecten die langdurig aanhouden, zoals:

• betere concentratie

• meer energie

• een mildere houding naar zichzelf en anderen

• beter in staat om te gaan met stress, werkeisen, faalangst of depressiegevoelens.

Vijf keer per jaar geef ik deze aandachttraining. Hierin oefent een groep acht weken lang de praktijk van mindfulness. De training bestaat uit een combinatie van lichamelijke oefeningen, elementen uit de cognitieve therapie en meditatietechnieken. De training is gericht op zelf ervaren en is geen psychotherapie of praatgroep. De deelnemers aan de training zijn mensen met diverse achtergronden, die volop in het leven staan. Ik geef een vergelijkbare training aan bedrijven en instellingen.

De training omvat:

• een kennismakingsgesprek

• acht maal een training van 2½ uur met lichaamsoefeningen, meditatie- en communicatie-oefeningen

• een dagdeel in stilte

• dagelijks 45 minuten oefenen met behulp van cd

• dagelijks een kwartier andere oefeningen, zoals dagboek bijhouden

• een werkboek en vier oefen-cd’s

• nagesprek

Lees hier meer over data en locatie.

Voor deelnemers die verder willen met een mindful levenshouding bied ik de Compassietraining aan.

Meer over Mindfulness